Blog > Komentarze do wpisu
Rasy i Profesje

Zacznę wpierw o wprowadzeniu do Ras rappelz... W Rappelz mamy trzy rasy: Deva, Asura i Gaia; wybierając rasę musimy mniej więcej wiedzieć jakie są postacie i co możemy od nich wymagać. 

 

Przede wszystkim Deva - Bóg Kreacji;

+ duża obrona, leczenie, wzmocnienia (buffy),

- średnia siła ataku, mało umiejętności ataku

 

Kolejna to Gaia - Strażnicy Żywiołów;

+ duża pula punktów życia, silne ataki fizyczne (poza klasą maga), wzmocnia ataków fizycznych magią żywiołów,
- brak leczenia (poza klasą maga);

 

I ostatnia to Asura - Bogowie Zniszczenia;

+ silny atak magiczny, szybki atak fizyczny, spore uniki, czary destrukcyjne,
- niska obrona fizyczna, mała pula punktów życia, słabe leczenie (odbieranie przeciwnikowi);

 

Gdy wybierzemy rasę, zaczynamy grę na Wyspie Adeptów i jako Deva - Przewodnik, Asura - Kłusownik i Gaia - Łotrzyk. Gdy wbijemy 10lv i 10pozp, zmieniamy profesję na tą pierwszą właściwą.

 

Kolejno: Deva Przewodnik może stać się: Uzdrowicielem, Hodowcą lub Paladynem. 

Uzdrowiciel jak sama nazwa mówi, jest to postać posiadająca buffy (wzmocnienia, cztery błogosławieństwa zwiększające: Żywotność, Siłę, Inteligencję i Wiedzę), posiada leczenie oraz wskrzeszenie (inne rasy/profesje/klasy używają Zwoi Wskrzeszenia dostępne u każdego kupca, z tą różnicą, że Zwój podnosi osobę/peta, a Wskrzeszenie Uzdrowiciela przywraca X życia i X doświadczenia). Uzdrowiciel też ma ataki i różne nazwę to "trucizny". Posiada też buffy tylko dla siebie.

Uzdrowiciel później może stać się Kapłanem lub Kapelanem. Kapłan najprościej mówiąc to kontynuacja uzdrowiciela (kontynuacje buffów, nowe buffy, w tym i drużynowe buffy). Kapelan to jest typ "Battlemag", czyli oprócz leczenia i buffów jest postacią atakującą.

 

Hodowca jest to ni czarodziej ni wojownik - taki pośredni. Jest to klasa "peciarska". Każda z profesji/klas może oswajać pety i umiejętność (skill) oswajania (tamingu) ma na poz. 1, natomiast Hodowca może (i ma ;) ) oswajanie na poz. 10 (zwiększa szansa na udane tamowanie). Jest to taka maszynka do zarabiania pieniędzy (wypadają karty - oswaja, może je expić i sellać drogo lub sellać jako "fresh" - czyli pet z 1lv), jako jedyny (lub jedna z niewielu klas) może mieć 3 pety w Szyku Bestii, przy czym każda z nich dostaje jakiś procent doświadczenia. Może (czasowo) jednocześnie mieć przywołane 2 lub 3 bestie (pety). Oprócz tego za "usługi" Hodowcy płaci się zależnie od karty (o tym w osobnym temacie).

Hodowca staję się tylko kontynuacją profesji, czyli Opiekunem Zwierząt

 

Paladyn jest to klasa typowo tankowa lub DD (w sumie tank to ten, który agro (czyli agresywne mobki) bierze na siebie ze względu na dużą ilość pż i dużą obronę, natomiast DD to chyba dodatkowy tank ;p). Posiada buffy dla siebie takie jak atak fizyczny i zwiększona żywotność. Ogólnie postać ciężka na początek, ale uważam, że wystarczy się postarać i można grać. :)

 

Paladyn może być Żołnierzem (DD) lub Rycerzem (tank). Tutaj nie trzeba dużo tłumaczyć,  Żołnierzy w grze jest więcej niż Rycerzy, nie wiem czym jest to spodowane...

 

 

 

Tutaj się nie popiszę wielką wiedzą. Asura mogą być:

Obieżyświat, który staje się albo Skrytobójcą (sinem) albo Mroczny Łowcą. Najbardziej popularna klasa to sin. Na spot w lochach praktycznie biegnie sam (ma jakiś skill, dzieki któremu zapierdziela :D).

 

Mroczny Czarodziej - tutaj mogę coś powiedzieć, pierwsza moja postać to właśnie MC, który atakuje z dystansu, za nim mobek dobiegnie - zabije się go. Uderze przede wszystkim ogniem i piorunami, ma też skille obszarowe (Płonące Pole - np. jakiś obszar po rzuceniu czaru płonie przez określony czas i zadaje czasowe obrażenia, nie poleca się jednak obszarowych - można zlurować dużo mobków). Ma też buffy dla siebie i dla innych. Oprócz tego posiada Wyssanie PM (many) i PŻ (życia) z mobków! Kontynuacją jest Mag Chaosu, a rzekomo kalectwem jest wzięcie Czarnoksiężnika (nie wiem dlaczego?).

 

Mag - takie niby połączenie Hodowcy i Mrocznego Czarodzieja. Tylko tyle wiem :P Mało osób gra tą postacią. Kontynuacją profesji jest Mag Bitewny

 

 

Gaia - niezbyt przepadam za tą rasę i nie wiem dlaczego :D Gaia może się stać: 

 

Wojownikiem - potem Mistrzem Walk lub Łucznikiem, zazwyczaj ludzie grają Łucznikiem.

 

Szaman - Szaman Bitewny lub Druid (mało osób gra: tzw. huna).

 

Minstrel - Przywoływacz, taka profesja ni Hodowca ni Mag. 

 

 

 

Lv i Pozp, na których zmienia się Profesję:

 

10 lv i 10 Pozp

50lv i 40 Pozp

 

Od razu przestrzegam!!! Do 10lv i 10 Pozp wbija się WSZYSTKIE podstawowe skille na maksa! Różnica jest z 50 lv... Nigdy nie zmienia się profesji na 40 Pozp, ponieważ Pozp daje nam dużo do statystyk, nie doświadczenie zdobyte daje nam np. szybkość ataku, lecz Pozp! Dlatego maksuje się Pozp i mniej więcej to wygląda: 50 ~ 55 lv i 50 Pozp! Polecam dać w skille po 1 poz, a te które najczęściej się używa do max 3 poz! Resztę PP dawać TYLKO w Pozp i wbić 45 Pozp (50 Pozp wbija się później za pomocą misji na Karmazynowej Farmie i w Rondo misje z Kowalem), a resztę już pomogę...

Kolejno wbija się 70lv, a stąd w ciągu max 3 godzin wbija się 90lv z misji z Wiedźmą, wtedy większość skilli się wymaksuje (tutaj już Pozp nie jest tak ważny jak skille). Mniej więcej 100lv+ i wszystkie skille (nawet, których się nie używa) będą wymaksowane i znowu będzie 50 Pozp, a PP zostaną...

 

To tyle o rasach! 

wtorek, 13 września 2011, maronkalbn

Polecane wpisy